santai bersama

Wednesday, October 28, 2009

NO 5

Macam yeeeaaaa.... jee orang tu memasak.. Ini adalah pertandingan memasak anjuran KEMAS tajaan ADABI. Menu utama mesti memasak NASI GORENG. Yang datang tu punya laa bersemangat,aku ni tak de pengalaman dalam pertandingan macam ni.Main redah jee..
Disebelah tu adalah cikgu KEMAS yang memberi aku peluang untuk masuk pertandingan ni.Dalam membuat persiapan tu.. aku kena fikir nama apa nak letak pada resepi ni, wajib ada nama.Apa yaaa???????? AAAAA........ NASI GORENG WORLD... aaaa.. itu lah yang terlintas dikepala aku.Kenapa???? sebab nasi goreng tu ada macam-macam ramuan,ulaman,ikan masin,ikan bilis,kacang goreng dan bla...bla... tak lupa bahan-bahan dari ADABI la.. aku belasah je laa.. tengok orang waaaa.... dapat ke aku ni... masak je laa...

Rasa punya rasa,persembahan dan hiasan diumumkan tempat ke-5 PUAN RAFIDAH RAHMAT.AAAAA....... nama aku ke tuuuu.... ALHAMDULILAH... berkat izin suami dan keberanian aku dapat juga.Dapat la hamper daripada adabi.( tak sempat nak ambil gambar).


Sempat lagi menjenggah hasil orang lain, lawa-lawa siut... tapi macam mana aku boleh dapat ya... Ha... itu la rezeki namanya... Kawan baik kak ros juga turut serta nasi goreng dia diberi nama NASI GORENG HITAM ADABI.. suka hati laa kak ros.. tapi macam tak hitam je...



No comments:

Post a Comment