santai bersama

Wednesday, May 20, 2009

Hari pertama kelahiran....











Tanggal 18/6/08. Dihospital keluarga MUIP kuantan pahang.Lahirlah seorang putera yg kami tunggu2 sekian lama.(sbb.. dah ada 4 girl kan..).Aku menjalani pembedahan sbb nya 1. dah overdue..2. ni kes aku yg ke 2. 3. air ketuban dah pecah 4. tak ada rasa sakit dlm masa 8 jam. J d apa nak di tggu lg... Walau dlm kegembiraan aku masih lg terkenang betapa ssh dan byk cabaran semasa aku mengandungkanya.. Aku mendpt alahan teruk.. yg tak dpt tahan ialah aku kena batuk2.. sampaikan dr suspek batuk kering.... YA ALLAH dijauhkan.Tahu2 je laa.. klu dah batuk tu...... ia melarat smpi aku dlm pantang.... bayangkan lah.. dah la perut kene belah batuk lg ada nti terbuka jahitan ni... berkat sabor kini baby sihat dan aku pun terlepas dr dugaan..
Bila direnung kembali rupanya begitu juga ibu kita melahirkan kita.... YA ALLAH KAU AMPUNI SEGALA DOSA IBU KU.. KAU PELIHARAKAN IA... KAU KUATKAN IMANNYA.. KAU KASIHI DIRINYA SEBAGAI MANA IA MENGASIHI DIRI KU.. HANYA KAU YG DAPAT MEMBALAS SEGALA PENGORBANANYA....



4 comments:

  1. aku dok tukar background blog ler.. xminat sgt yg hari tu.. dh lama plan nk tukar tp xdan..

    ReplyDelete
  2. kalau orang hanya tengok gambar dan tak baca entry ini, orang ingatkan ini gambar kelahiran baru. rupanmya dah setahun berlalu tetapi detik melahirkan adalah detik nikmat yang terindah. sentiasalah berusaha meningkatkan keupayaan diri agar anak-anak menilai kita ini terlalu istimewa berbanding orang lain. kita perlu usahan jadi ibu yang kelihatan hebat. caranya usaha dan terus usaha, belajar dan terus belajar. salam hormat

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah dpat gak bby boy lama rasanya nak dpt tu kan tp yang penting sabo.....last2 dapat gak....kita tumpang happy.....tp ajar le kite cam ner nak dpt bby gurl.......

    ReplyDelete